Da-i vacanta ficatului tau!

Cafea, tigari, alcool, greutate corporala excesiva...Ficatul face ore suplimentare? E vremea sa-i oferi un concediu.
Ficatul este un organ foarte important. Participa la digestie, e pomenit cand vine vorba de sistemul imunitar, e cel mai tare din "departamentul distributie" a vitaminelor si mineralelor in organism, ba chiar si in reglarea hormonilor. Rolul lui e vital in indepartarea toxinelor din corp. Are cea mai mare putere de regenerare dintre toate organele: daca tai 90% din el, in timp, cu dieta si cu un stil de viata sanatos, se reface si functioneaza asemenea unuia intreg. Dar, daca il supui vreme indelungata la factori de risc (consum mare de cafea, alcool, tigari ori exces de greutate), s-ar putea sa aiba nevoie de niste masuri de resuscitare.

Fumatorul
Exista peste 2000 de substante chimice intr-o tigara. Odata intrate in corp, sunt transportate la ficat pentru detoxificare. Din pacate, multe dintre aceste otravuri nu pot fi procesate de acest organ. In timp, se ajunge la cancer de ficat, iar riscul creste daca fumatorul este un alcoolic inrait.
Solutia: renunta la fumat! Apoi, in functie de cat de mari sunt pagubele, incepe un tratament de antioxidanti pentru a grabi procesul de detoxificare a ficatului. Incearca suplimentele de glutation ca sa previi cancerul de ficat. Vinaminele cu rol antioxidant ( C, E si complexul B, Zinc si Seleniu) protejeza viata acestiu organ.

Bautorul de cafea
Este cel care prefera aceasta licaore neagra si parfumata in locul altor lichide ce protejeaza corpul. Iar absenta apei obliga ficatul sa depuna munca in plus pentru a regla lipsurile din organism.
Solutia: bea mai multa apa! Cafeaua nu face rau ficatului daca, evident, nu e in exces. Asadar, incerca sa te opresti la 2 - 3 cesti pe zi si alege doar cafeaua boabe naturala, intrucat e mai snatoasa decat cea instant, care contine multe chimicale. Un excelent detoxificant este radacina de papadie, un supliment alimentar (il gasesti in magazinele naturiste) care regleaza fluxul bilei si stimuleaza functiile ficatului.

Supraponderalul
Unele alimente pun la treaba ficatul mai mult decat alte alimente. Daca dieta ta este mai bogata in grasimi saturate si proteine, exista un risc mare sa devii supraponderala sau obeza.
Solutia: schimba dieta! cu una sanatoasa, care sa te ajute sa dai jos surplusul de kilograme. Introdu in alimentarie pestele, fructele si legumele proaspete, cerealele integrale. Fibrele din legume si fructe te vor ajuta sa slabesti si sa reduci din timpul de lucru al ficatului.

Consumatorul de alcool
Alcoolul este dusmanul numarul 1 al ficatului si colecistului, fiind considerat otrava pentru celulele ficatului. Mai mult, sub influenta lui, grasimile se acumuleaza mai rapid.
Solutia: cel putin redu consumul! in cazul femeilor, mai mult de un pahar de vin pe zi sau 250 ml de bere afecteaza ficatul. La barbati, portia e dubla. O dieta in care se impune eliminarea consumului de alimente grase, reducerea proteinelor in favoarea legumelor face bine in stadiile pramre de ciroza. Suplimentele de vitamine B, Zinc, Seleniu, Betacaroten si vitamina E protejeaza ficatul.

Semne ca ficatul sufera:
-piele si ochi ingalbeniti
-urina de culoare inchisa
-pierderea poftei de mancare
-oboseala accentuata
-stari depresive
-sindrom premenstrual cu simptomatologie foarte puternica
-varice, hemoroizi sau aparitia la suprafata pielii a unor mici retele sangvine ca o panza de paianjen (bolile hepatice afecteaza sistemul circulator periferic)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu