Marimea...conteaza!

Cand vine vorba de portiie de mancare, cantitatea face diferenta intre o silueta de vis si excesul de kilograme.Chiar daca alegi sa mananci cele mai santoase alimente, portiile supradimensionate iti dau peste cap dieta. Stiai ca, desi sucurile naturale de legume sau fructe abunda in vitamine benefice sanatatii, te pot impiedica sa ajungi la greutatea dorita? Fii cu bagare de seama la greutatea dorita si nu consuma nimic in exces!

Ghidul portiilor perfecte
Legume: Portia recomnadata 500 g. Nici-un aliment din meniul zilnic nu este mai benefic decat legumele. Au putine calorii, sunt usor de digerat si contin vitamine din abundenta, asa ca poti consuma cat de multe vrei, chiar daca depasesti portia standard. Sunt de mare ajutor pentru detoxificarea organismului.
Portia obisnuita 200 g.Putini sunt cei care includ in dieta necesarul zilnic de legume. Daca ti la sanatatea ta, scade portia de grasimi si carbohidranti in favoarea cruditatilor!
Truc: fa-ti un obicei din a consuma felul principal alaturi de o portie de legume. Iar cand le prepari in tigaie sau la cuptor, foloseste ulei de masline ca sa beneficiezi din plin nutritati!


Migdale: Portia recomandata 30 g. Fie ca preferi migdalele, alunele de padure sau fisticul, nu trebuie sa depasesti cantitaea pe care o poti cuprinde intr-un pumn. Au un continut mare de grasimi (benefice organismului, cei drept), dar este un motiv suficient sa nu le consumi in exces. O portie de 30 g de cinci ori pe saptamana scade colesterolul si protejeaza inima.
Portia obisnuita: 100 g. Enorm daca te gandesti ca aceasta cantitate insumeaza in jur de 600 de calorii, aproape jumatate din cele 1.500 pe care ai voie sa le consumi pe parcursul zilei.
Truc: Numara 20 de migdale, apoi inchide punguta si ascunde-o in camara.

Paine: Portia recomandata: 3-4 felii (25 g/felie). Painea contine carbohidrati si vitamine hranitoare si satioase, dar si destule calorii. Ideal ar fi sa nu mananci peste trei felii zilnic.
Portia obisnuita: 8 felii. Daca mananci cateva felii de paine la fiecare din mesele principale, nu-i deloc greu sa insumezi pana la sfarsitul zilei cam opt felii, adica minimum 200 g - echivalentul a nu mai putin de 500 kcal.
Truc: alege intodeauna painea integrala, cu seminte, din  graham sau secara in locul celei albe, iar cand ai posibilitatea consum-o prajita (reduce senzatia de foame pentru mai mult timp).

Musli: Portia recomnadata: o jumatate de cana. Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, iar musli cu lapte sau iaurt de baut reprezinta o alegere consistenta si sanatoasa.
Portia obisnuita: o cana si jumatate. Chiar daca pe moment ai impresia ca nu te-ai saturat, nu umple cana din nou!
Truc: ca sa fi sigura ca nu depasesti portia de aproximativ 65 g, nu adauga musli peste lapte dupa ce l-ai turnat deja in cana. Umple cana cu musli pana la jumatate si apoi toarna laptele!

Friptura la gratar: Portia recomandata: 80-100 g. Daca e vorba de carne rosie, portia n-ar trebui sa fie mai mare dacat palama ta. Ca sa nu-i dai mult de lucru colonului, nu manca zilnic carne, ci numai  de cateva ori pe saptamana. Legumele si pestele sunt mai usor de digerat.
Portia obisnuita: 300 g. Este o portie mai mare decat necesarul zilnic al unei femei. 300 g de carne contin peste 450 kcal.
Truc: alege intodeauna carnea slaba si, daca gasesti grasime in farfurie, nu te atinge de ea. In cazul carnii de pui, pieptul este recomnadat in dieta. Daca preferi pulpele, inlatura pielea! Astfel, scapi de multe calorii.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu