Spune stop infulecatului!

Cu siguranta, daca iti place sa mananci, stii deja cat de greu e sa rezisti catorva imbucaturi in plus. Din fericire, exista trucuri care te vor ajuta sa te opresti la timp.
Alimentele procesate si junk-foodul sunt pline de stimulatori de gust si arome savuroase, care creeaza in timp dependenta si apetenta din ce in ce mai mare. Iata cateva sfaturi care te vor impiedica sa te supraalimentezi!
Consuma o salata la fiecare masa. Aduce organismului multe fibre si senzatia de saturatie, avand in schimb putine calorii. Aspectul ei voluminos iti va crea impresia de multa mancare.
Mananca incet si mesteca pe indelete! In acest fel, vei stimula secretia unei mari cantitati de enzime, care, la randul lor, vor imbunatati digestia. Dupa 20 de minute de mestecat, creierul percepe senzatia de satietate.
Evita foamea stabilindu-ti un program alimentar si respectand orele de masa cu sfintenie! Vei observa ca, mancand la timp, senzatia de foame nu este foarte acuta si nu vei tentata sa mananci mult.
Ia o lingurita cu ulei de masline cu o jumatate de ora inainte de masa. Ajuns in stomac, uleiul va stimula producerea de enzime, iar grasimea va aduce usor senzatia de satietate si, prin urmare, vei manca mai putin.
Seara tarziu, ti se face foame si esti tentata sa iei o ultima masa? Uneori, creierul interpreteaza gresit aceasta senzatie si da senmalul de foame cand, de fapt, organismul este insetat. Bea un pahar mare cu apa sau ceai de plante si tomacul se va umple, te vei hidrata si, in scurt timp, te vei simti mai bine. Daca vrei sa te rasfeti, poti incerca un pahar cu vin rosu.
Ia gustari intre mese: cateva fructe confiate, nuci, alune, un fruct proaspat sau un ou fiert. Desi nu vei manca mult, aceste mici gustari iti mentin glicemia la cote ridicate, nu vei simti senzatia de foame si nici nu vei fi ispitita de portii mari la mesele principale.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu